Riksstämma i Västerås.

Lördag 17 juni – söndag 18 juni

Riksstämman 2023 ska bland annat utse en ny ordförande för riksföreningen och anta en framtidsstrategi för de kommande åren. Utöver det bjuder helgen på utflykter, samtalsprogram, nätverksträffar, festligheter och tillfällen för erfarenhetsutbyte.

Sundsvall-Ånge-kretsen har två ombudsplatser. Stämmohandlingarna kommer ut den 3 maj och finns redan nu på Naturkontakt. Motioner och valberedningens förslag till ordförande och styrelseledamöter kommer att diskuteras vid ett senare styrelsesammanträde. Styrelsen ser gärna att valberedningen för riksstämman i någon offentlig form ordnar en utfrågning av ordförandekandidaterna.

Alla medlemmar är välkomna!

Läs mer om programmet på Naturskyddsföreningens hemsida

Anmäl dig här

Rapport:
170 ombud och ungefär lika många övriga deltagare. Valberedningens förslag till ny styrelse gick efter diskussion igenom i sin helhet. Vår nya ordförande, som valdes med stor majoritet heter nu Beatrice Rindevall. Måndagen den 19 juni var hennes första arbetsdag som ordförande. Johanna avtackades efter 9 år som ordförande.
66 motioner. En viktig motion handlade om att nomineringar måste lämnas in före bestämt datum. En annan rörde utseende av nomineringskommitté, som ska ta fram förslag till valberedning.
För övriga motioner hänvisas till protokoll från stämman.