Folkkampanjen mot kärnkraft och kärnvapen

Energiseminarium

Tornhuset, Köpmangatan 15

Lördag 27 april 10:00 – 15:30

Preliminärt program (ungefärliga tider):

• 10:00 Musikaliskt inslag.
  • 10:10 någon från oss hälsar välkomna, går igenom dagens program och presenterar seminariets moderator Anders Bergman.
  • 10:15 Tomas Kåberger berättar om kärnkraftens historia, nuvarande läge och framtid.
    12:00 Paus för lunch. Ett enklare lunchalternativ till självkostnadspris kommer att erbjudas på plats.
  • 13:00 Återstart med ett musikaliskt inslag.
  • 13:10 Christer Andersson från Svensk Vindkraft berättar om vindkraftens utveckling och dess framtida möjligheter.
  • 14:20 kort paus för bensträckare och eventuell frukt.
  • 14:30 Joacim Byström från Absolicon berättar om solvärme, dess möjligheter och framtid.
  • 15:30 tid för frågor och diskussion

Medvekande:
Tomas Kåberger. Forskningsprofessor vid Environmental Systems Analysis på Chalmers. Styrelseordförande för Renewable Energy Institute i Tokyo. Ledamot i Kungliga ingenjörsvetenskapakademien.
Joakim Byström, Vd Absolicon Härnösand och verkar inom koncentrerad solvärme.
Christer Andersson, Vindkraftscentrum

Anmälan senast onsdag 24 april till Ulrika Hådén 070-569 47 90 ellerulrhad@gmail.com

Lunch, inklusive sallad och dryck, 120 kr. Beställs och betalas i samband med anmälan.
Betalning via Swish 070-569 47 90 eller bankgiro 474-0809. OBS! Ange namn och gärna mejladress.

Arrangörer: Folkkampanjen mot kärnkraft och kärnvapen i Sundsvall, MILKAS (Miljörörelsens kärnavfallssekretariat), Studieförbundet Vuxenskolan, Sundsvall.
Med stöd från Sundsvalls kommun, Sundsvalls Tekniska förening, Naturskyddsföreningen Sundsvall Ånge