Earth hour – utmaningen

Bild1

I samband med WWF Earth hour den 29 mars vill styrelsen i Naturskyddsföreningen Sundsvall-Ånge också rent konkret vara med och bidra till mer klimatsmart ätande och har under v.13 beslutat att banta bort biffen från våra tallrikar. En köttfri vecka alltså.

Vår förhoppning är att även Du bantar bort biffen under denna vecka.
Antar Du utmaningen?

WWF Earth Hour är världens största miljömanifestation då miljontals människor över hela världen visar sitt engagemang för miljön genom att släcka ljuset under en timmes tid. I år handlar Earth Hour i Sverige också om fyra klimatvärstingar: bilen, biffen, bostaden och börsen. (Läs mer på www.wwf.se)

Årets Earth Hour går av stapeln lördagen den 29 mars kl.20.30-21.30. Detta kommer att uppmärksammas av Sundsvalls kommun genom ett arrangemang på Kulturmagasinet under dagen. Naturskyddsföreningen Sundsvall-Ånge kommer att finnas på plats för att berätta mer om hur vi alla enkelt kan ställa om till att äta mer klimatsmart.

Vad är egentligen klimatsmart mat?

Hur dålig är biffen för klimatet?

Hur kan man göra om man inte helt vill skippa biffen?

Vi berättar gärna redan nu mer om klimatsmart mat och vår utmaning.

Kontakta Lisbeth Jakobsson för att bekräfta ditt deltagande och för att få veta mer. Lisbeth Jakobsson, lisbeth.jakobsson@naturskyddsforeningen.se, 073-932 52 85

Tips om att äta klimatsmart:

Möt Maja eldsjäl med klimatmat på tallriken

Enkelt äta mer klimatsmart

Klimatsmarta recept inför Earth hour

Enkla kostråd för miljö & hälsa