Upptaktsmöte Miljövänliga veckan

7 september

Lokal: Storgatan 54 B
När: Lördag 7/9 kl 10-15:30
Mat: Vi kommer att bjuda på fika och lunch (allting ekologiskt och vegetariskt). Allergier eller önskemål om specialkost meddelas i samband med anmälan.
Kostnad: Gratis för medlemmar. För övriga självkostnadspris för lunch och fika. Kontant betalning max 50 kr. Bli gärna medlem!
Anmälan och info: moa.eld@hotmail.com 0706-245609

Mer info på riks hemsida

Ett tiotal deltagare. Deltagare från Sundsvall, Härnösand och Jämtland. Karin Kruse från Naturskyddsföreningen riks berättade om vägar till hållbar konsumtion, höll i workshops gör din egen bivaxduk och sticklingar byttes.

Under gruppdiskussion för lokala evenemang inför miljövänliga veckan formades en idé om att lyfta lokala entreprenörer som ”fixar grejjen” vilket vi arbetar med att förverkliga, ”Minimässa för entreprenörer”!