Klädbytardag den 6 april

Kulturmagasinet
Lördag 6 april kl. 12:00–14:00

Kom och var med och bidra till att dina kläder får ett långt liv!

Inlämning av kläder: På plats mellan kl. 11-12 eller dagen innan i programsalen kl. 11.30-12.30. Själva klädbytet startar lördag kl. 12-14. (Om du lämnar 1-2 plagg går det bra att lämna vid själva bytet).
Inlämning max. 5 plagg/accessoar per person. Kläderna ska vara hela och rena, i så fint skick att någon vill byta till sig dom. Byt till dig lika många plagg som du lämnat in.

Eventet gäller vuxenkläder och accessoarer. Sista timmen, mellan kl. 13-14 får du ta med dig klädesplagg även om du inte haft med dig något.

De kläder som inte hittar en ny ägare går till välgörenhet.

Kommunens Konsument Sundsvall, den ideell föreningen SnöÄnglar* och Naturskyddsföreningen Sundsvall-Ånge.

* Hjälper och donerar alltifrån mat, kläder, möbler och leksaker till behövande.
__________

Rapport: Det var mycket folk både på fredagen på Quality Hotell och på lördagen på Kulturmagasinet och ute i Ankarsvik. På Kulturmagasinet fick 300 plagg nya ägare.
På Ankarsvik slogs rekord med utbytningsgraden, 50% utbytta plagg. 1031 plagg lämnades in, ca 521 hittade ny ägare och 510 går till Snöänglar. Några medlemmar värvades också till föreningen.