Skogens Dag

Söndag 16 september på Norra Stadsberget

är planerad tillsammans med Kommunen och Natur- och Friluftrådet, ett sammansatt råd av natur- och friluftsföreningar som finns i kommunen.

En familjedag mellan klockan 11.00-15.00 där du får lära dig mer om natur- och friluftsliv tillsammans med många föreningar, (Gratisbussar till och från Navet). Mer information: sundsvall.se/skogensdag.
Moa kommer att finnas på plats, kom och hälsa och ta del av vad som sker i höst eller bara njut av höstvädret en fin söndag

Rapport: Tack ni medlemmar som hade möjlighet att titta förbi idag på Skogens dag, tack även till samtliga arrangörer för ett välordnat evenemang!🌲🌳 Det blev en härligt solig dag med en ström av nyfikna frågvisa och idéburna besökare. Ämnen vi berört idag med skratt och allvar är bland andra politik, individens val, klimatångest, invasiva arter, medlemsfunderingar och självklart vårt arbete detta år!
Uppskattar också alla möten med andra engagerade föreningar visst finns det en vilja att förändra här i Sundsvall! Jag hoppas vi kan stötta varandra ännu mer framöver för att gemensamt arbeta för ett bevarande av vår mäktiga skog och natur som ger oss liv och återhämtning.

Måndag 24/9 kl.17.00-19.00 är det styrelsemöte, alla medlemmar är välkomna att vara med och bara lyssna eller engagera sig💪

Söndag 30/9 svamputflykt till Granloholmsskogen. Lär dig mer om svamp och överraska dina gäster till middagen! Samling vid parkeringen vid Granloholms centrum kl. 10.00.🍄

Välkomna gamla och nya medlemmar!😀🍂

Nedtecknat av Moa