Fridays For Future

Global manifestation för minskad global uppvärmning.

Fridays For Future Sundsvall 19 mars

Coronaanpassat. Meddela gärna att du tänker delta!
🌍MANIFESTATION 19/3🌍

Den 19 mars är det en global demonstration för klimatet. I pandemins tid kommer denna demonstration att se lite annorlunda ut.

❓Hur demonstrerar jag?
Det är helt upp till dig! Du kan ställa utanför där du bor med ett plakat och ta en bild, sätta dig utanför ett företag du tycker måste ta ansvar för klimatkrisen, på en gata inne i Stenstan, själv eller tillsammans med andra.🙌🏼Du kan demonstrera en kort stund, eller hela dagen. Du gör själv precis som du vill!🌱
💥Fyll i din intresseanmälan i länken i vår här!💥 Du behöver inte veta helt säkert om du ska vara med. Det är bara ett sätt att veta ungefär hur många vi blir!

Rapport: Små grupper stod på olika platser i stan. Några av oss stod utanför kommunhuset i en timma. Ca 20 personer passerade under den timman, en del gav glada hejarop men någon större diskussion lockades de inte till.